Szczęsna Ewa
(Uniwersytet Warszawski)
adiunkt na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, wykładowca warszawskich uczelni wyższych i studiów podyplomowych (w Akademii Teatralnej, Polskiej Akademii Nauk), specjalizuje się w zakresie semiotyki i antropologii tekstów kultury współczesnej. Autorka książki Poetyka reklamy, pomysłodawca, redaktor i współautorka Słownika pojęć i tekstów kultury, autorka artykułów na temat perswazji w reklamie i semiotyki przekazw multimedialnych.
Mail: e.k.szczesna@uw.edu.pl
Artykuły naukowe
- Granice (nad)interpretacji a systemy poznania, 1 (48) 2017
- Transformacje teorii – od jej rozmycia do poetyki rekombinowanej, 4 (35) 2013
- Komparatystyka semiosfer, mediów, dyskursów. Perspektywy rozwoju, 4 (31) 2012
- Wieloperspektywizm krótkich form Kafki, 2 (5) 2006
Teksty Index Plus tego autora
- Semiospheres, Media, Discourses, and Comparative Studies: Some Developmental Perspectives, translated by Bartosz Lutostański, "Tekstualia" (2007-2012) in English - a Special Selection of Articles
Articles in English
- On the Digital Representation of a Narrative Structure, translated by Katarzyna Florencka, 1 (3) 2017, Transmedial Narratology